barberska-marka

Kim jest David Raccuglia?

To niewątpliwie jeden z najważniejszych ludzi w świecie fryzjerstwa. David Raccuglia jest założycielem popularnej marki produkującej męskie kosmetyki - American Crew. Droga do sukcesu Davida była długa, złożona i niezwykle imponująca. Raccuglia to amerykański ekspert w branży beauty, który stworzył markę znaną na całym świecie. Można pokusić się o stwierdzenie, że to on sam jest marką. Początek historii American Crew sięga już 1994 roku. Działalność zyskała renomę przede wszystkim z wysokiej jakości produktów do pielęgnacji włosów, ciała i zarostu dla mężczyzn. AC idzie z duchem czasu i każdego roku tworzy nowe kampanie, projekty i promocje, które mają na celu edukowanie fryzjerów i użytkowników produktów, ale również inspirowanie i zachęcanie do korzystania z życia. Od samego początku David skupiał się na tworzeniu produktów do pielęgnacji męskiej. Jego celem było stworzenie produktów do pielęgnacji włosów i ciała, które będą łatwe w użyciu i będą dostosowane do potrzeb mężczyzn. W ciągu ostatnich kilkunastu lat American Crew stał się jedną z najpopularniejszych marek kosmetycznych dla mężczyzn na całym świecie.

David urodził się i wychował w Cleveland w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych. Jego ojciec był fryzjerem, a on sam idąc w jego ślady, rozpoczął pracę jako stylista. Po kilku latach pracy David postanowił rozpocząć własny biznes i tak krok po kroku powstała marka American Crew. Raccuglia jest wykształconym fryzjerem, właścicielem salonu fryzjerskiego, przedsiębiorcą, profesjonalnym fotografem, dyrektorem kreatywnym i przedstawicielem branży kosmetycznej.  Jego jednym z największych osiągnięć to niewątpliwie stworzenie królestwa American Crew - wiodącej męskiej marki profesjonalnej pielęgnacji, która została pionierem nowoczesnej męskiej branży profesjonalnej pielęgnacji. Praktyczne i kreatywne przywództwo w budowaniu renomy doprowadziło do ponad 25-letniego sukcesu. David Raccuglia to przedstawiciel nowego pokolenia myślicieli biznesowych. Jako innowator i lider w swojej branży, David jest uznawany za jednego z najbardziej wpływowych przedsiębiorców w dziedzinie profesjonalnej pielęgnacji.  Swoją karierę rozpoczynał jako fryzjer, a następnie szybko stał się menedżerem i wreszcie dyrektorem generalnym firmy American Crew. Jego unikalna wizja polega na łączeniu praktycznego doświadczenia z kreatywnym podejściem do biznesu.

david-raccuglia

Drugie życiowe hobby Davida to fotografia, z której czerpie ogromne pokłady dobrej energii. Jest uznanym fotografem, który stworzył zróżnicowane portfolio charakteryzujące się portretami wyjątkowych osób, celebrytów i ikon kultury, takich jak Jack Nicholson, Ray Charles, James Brown, Adrien Brody, Cedric Burnside, Zooey Deschanel, Gary Oldman i Yoko Ono. W swoich projektach fotograficznych zagłębia się w szeroką tematykę kulturową, od artystów ludowych, muzyków bluesowych, po uchodźców tybetańskich. David ma na swoim koncie również obszerne prace redakcyjne i komercyjne tworząc szeroki zakres kampanii w branży barberskiej i fryzjerskiej.

Chociaż ma imponujące portfolio zainteresowań, mówi, że jego pierwszą pracą zawsze było i będzie American Crew.

Kariera fryzjerska

Raccuglia rozpoczął swoją karierę jako fryzjer w 1979 roku, kiedy ukończył szkołę fryzjerską. W 1980 roku przeprowadził się z rodzinnego miasta do Londynu, gdzie rozpoczął pracę już jako instruktor i nauczyciel technik strzyżenia włosów.  W 1989 roku wraz z kilkoma partnerami otworzył w Chicago salon fryzjerski o nazwie "Art and Science". I tutaj mamy ciekawostkę — do dziś jest partnerem i przyjacielem tego salonu. W rzemiośle fryzjerskim był zakochany już najmłodszych lat bacznie obserwując swojego ojca. Pracując jako fryzjer zrozumiał, że produkty do włosów dedykowane mężczyznom były naprawdę potrzebne. Uwierzył, że kosmetyki stworzone dla barberów mają tak duży potencjał,  jak wszystkie kobiece marki, które zdobyły na rynku mocną pozycję. Posiłkując się wsparciem swoich współpracowników urodził się pomysł stworzenia imperium American Crew. W latach '90 to była jedna z pierwszych marek, która opracowała oryginalny kurs fryzjerski, który łączył klasyczne precyzyjne strzyżenie i szkolenia czysto techniczne. To był pierwszy krok w karierze marki American Crew, który został nakręcony w formacie VHS. :) W ciągu ostatnich 25 lat American Crew przeszedł długą drogę, rozwijając swoje kursy i produkty. Jest teraz jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek fryzjerskich na świecie, a swoje salony partnerskie posiada w ponad 50 krajach.

Dlaczego American Crew?

David przez długi czas szukał odpowiednich produktów, które spełnią potrzeby jego i jego włosów. Od samego początku najważniejszym celem było stworzenie kosmetyków dla mężczyzn, które będą łatwe w użyciu, szeroko dostępne, ale przede wszystkim będą dostosowane do potrzeb mężczyzn. W ciągu ostatnich kilkunastu lat American Crew stał się jedną z najpopularniejszych marek kosmetycznych dla mężczyzn na całym świecie. Produkty American Crew rozwijały się z roku na rok i tak, po prawie 30 latach funkcjonowania mamy szereg różnych linii produktowych. W ofercie American Crew znajdziemy szampony, odżywkę do włosów, produkty do stylizacji, pasty i pomady, mnóstwo produktów do brody oraz do golenia, perfumy męskie, i wiele, wiele innych. Jest jednak coś, co zdobyło niesamowitą popularność. Te produkty to zdecydowanie znak rozpoznawczy dla marki - mowa o repigmentacji, czyli American Crew Presicion Blend.  Precision Blend to rozwiązanie dla aktywnych, nowoczesnych mężczyzn, lubiących dbać o swój wizerunek. Umożliwia całkowite pokrycie lub delikatny melanż siwych włosów w zależności od tego, jak bardzo chcesz zapanować nad oznakami starzenia. Naturalny wygląd bez efektu odrostów! Nie zawiera czerwonych ani miedzianych pigmentów. Ta koloryzacja półpermanentna utrzymuje się do około 24 myć szamponem z linii Precision Blend. Co ważne, formuła nie zawiera amoniaku, a odczyn pH to 9,5-10. Pozwala ona na uzyskanie naturalnego wyglądu, który utrzymuje się przez długi czas. Jest to jedna z najlepszych koloryzacji półpermanentnych, które można obecnie znaleźć na rynku.

Pierwszym bestsellerowym produktem wyprodukowanym z logo American Crew była klasyczna pomada, która szybko stało się bestsellerem i sprawiła, że marka zyskała międzynarodowy rozgłos. David potrafił stworzyć produkt, który spełniałby oczekiwania mężczyzn w tamtych czasach i był jednocześnie prosty w użyciu.

kosmetyki-dla-mezczyzn

 Gdzie jest teraz David Raccuglia?

Założyciel American Crew ostatnie miesiące poświęcił na współtworzenie ciekawego projektu. Jego prace obejmują wiele różnych mediów, od drukowanych książek, takich jak "Portret kultury na wygnaniu" i "Darker Blues", po współreżyserię pełnometrażowego dokumentu pod tytułem "Purvis of Overtown". Ostatnio David ukończył projekt dokumentalny o nazwie "The Starved Rock Murders', wydany w 2021 roku przez telewizję HBO Max. Dokument w reżyserii Jody McVeigh-Schultz bada tragiczne morderstwa z 1960 roku, w których ofiarami były Frances Murphy, Mildred Lindquist i Lillian Oetting - trzy kobiety w średnim wieku spędzających wakacje w Starved Rock State Park w pobliżu North Utica w stanie Illinois w Stanach Zjednoczonych. Dokument o prawdziwym przestępstwie skupia się na śledztwie, które doprowadziło do aresztowania i skazania na dożywocie Chestera Wegera, człowieka uznanego przez ławę przysięgłych za winnego potrójnego morderstwa. Weger natomiast utrzymuje, że jest niewinny. Do akcji wkracza David Raccuglia, który będąc bezpośrednim świadkiem zbrodni, ponownie analizuje ją. Ta nieszczęsna sytuacja ukształtowała jego dzieciństwo i wpłynęła na niego jako dorosłego już człowieka.

David Raccuglia jest też właścicielem i dyrektorem kreatywnym agencji reklamowej. Jego firma zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych dla największych marek na świecie. W 2018 roku "Adweek" umieścił go na liście 100 najbardziej wpływowych osób w branży reklamowej.

pasty-i-pomady-do-stylizacji

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Odpowiadasz na komentarz