Praca barbera z pewnością jest ciekawa. Poznajesz ludzi z różnych środowisk, wprowadzasz zmiany i przy tym nie spędzasz ośmiu godzin w jednej pozycji - same pozytywy! Jednak czy zawsze tak jest?

wspolczesne-wyzwania-fryzjerskie

Fryzjerskie wyzwania roku 2022

Braki kadrowe

W poprzednich latach, z oczywistych powodów, wiele firm musiało zmniejszyć swoje kadry. I choć czasy najbardziej intensywnego okresu pandemii mamy za sobą, znalezienie odpowiednich pracowników może być nie lada wyzwaniem. Jak zatem znaleźć ludzi, którzy nie tylko pomogą Ci w prowadzeniu biznesu, ale będą jego częścią?

  • Po pierwsze - traktuj ich fair i płać im uczciwe wynagrodzenie.
  • Po drugie - zainwestuj w swoich pracowników, pomóż im się rozwijać.
  • Po trzecie - wspieraj, pomagaj i zapewnij odpowiednie szkolenia dla swoich pracowników.

Ewolucja trendów

Branża fryzjerska to świat, w którym wszystko bardzo szybko się zmienia. Choć klasyczne fryzury nie wychodzą z mody, to jednocześnie wszystko inne w tej branży ewoluuje. Jak jednak połączyć codzienną pracę, życie osobiste i rozwój kariery z ciągłym śledzeniem trendów? Dodaj czas na przeglądanie fryzjerskich newsów jako jedno z głównych zadań w Twojej pracy. Bądź aktywny w social mediach i próbuj nowych, kreatywnych rzeczy.

Pogłębianie lojalności klientów

Wbrew pozorom przyciągnięcie klientów do swojego barbershopu, nie jest aż tak ciężkim zadaniem. Dużo trudniejsze jest sprawienie, aby ten klient chciał do nas wrócić. Jak zatem pogłębić lojalność klientów? Po pierwsze, spraw, aby klient w Twoim salonie czuł się dobrze. Zadbaj nie tylko o profesjonalnie wyszkolony personel, ale także o to, aby atmosfera w salonie zawsze była przyjazna. Kolejnym krokiem jest zaangażowanie się w pozytywne relacje z klientami. Nie mówię o spoufalaniu się, ale o czysto koleżeńskich, luźnych relacjach z drugim człowiekiem. Warto też zainwestować w program lojalnościowy, który pokaże potencjalnym klientom, że warto tu wracać i z niego korzystać.

Dostępność w świecie wirtualnym

Przed pandemią byliśmy mocno zaangażowani w życie w sferze online i - choć wydaje się to niemożliwe - po pandemii staliśmy się jeszcze bardziej. Rozwój portali społecznościowych, aplikacji rozrywkowych, a nawet stron wspomagających rejestrację online sprawił, że nie wyobrażamy sobie życia bez niego. Wielu potencjalnych klientów szukających barbershopu, kieruje się zdjęciami udostępnionymi na Instagramie czy Facebooku. Aby przyciągnąć klienta musisz nie tylko oferować profesjonalne usługi w korzystnych cenach, ale także pokazywać światu swoje prace. Warto być zaangażowanym w życie w mediach społecznościowych, bo dzięki temu nie tylko zdobywasz i trafiasz do nowych klientów, ale pogłębiasz relację z tymi, których już masz.

A Wy jakie jeszcze widzicie trudności i wyzwania w barberingu? Macie na nie jakieś skuteczne rady?

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Odpowiadasz na komentarz